Wykorzystujemy pliki cookies do zapamiętania ustawień i preferencji użytkownika. Więcej informacji znajdziesz w Polityce cookies. Jeśli się nie zgadzasz, możesz w swojej przeglądarce wyłączyć zgodę na ich przechowywanie.

{[{category.name}]}

{[{char.name}]} najwięcej organizatorów

Brak miejscowości rozpoczynających się literą: {[{placesFilteredBy}]}

{[{place.name}]}
{[{category.name}]}
{[{tag.name}]}

{[{char.name}]} najwięcej wydarzeń powiat{[{region.name}]}

Brak miejscowości rozpoczynających się literą: {[{placesFilteredBy}]}

{[{place.name}]}
Data
{[{month.name}]}
{[{day.name}]} {[{day.day}]}
« wcześniejsze daty dalsze daty »
{[{category.name}]} {[{tag.name}]} {[{place.name}]} {[{date.date_from}]} - {[{date.date_to}]} wyczyść

16 Festiwal Watch Docs – Prawa człowieka w filmie

Organizatorzy:

Klub Krytyki Politycznej

Kiedy:

17.04.2018 18:00 - 24.04.2018 19:00

Gdzie: ul. Łubieńskiego 11
62-200 Gniezno

Data publikacji: 2018-04-10 10:26:29

Kategoria

Film

Tagi

Festiwal Watch Docs

dodaj do kalendarza Google Calendar Outlook drukuj

Festiwal Watch Docs wraca do Gniezna!

16. Objazdowy Festiwal Filmowy Watch Docs – Prawa człowieka w filmie, otwiera się także na gnieźnieńskich widzów. Po małej przerwie w poprzednim roku, tym razem zaprasza zainteresowanych odbiorców na trzy filmowe spotkania w trzech różnych miejscach. Współorganizatorem imprezy jest gnieźnieński Klub Krytyki Politycznej, a patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje portal Popcentrala.

Rozkład jazdy:
„Mocniejsze od kul”
17 kwietnia (wtorek), godz.18.00, Klub Muzyczny Młyn, ul. Roosevelta


Bohaterem filmu Maryam Ebrahimi jest irański fotograf Saeed Sadeghi autor ikonicznych zdjęć ochotników z czasów konfliktu z Irakiem. Jego reportaże z frontu były peanami na cześć bohaterów gotowych oddać życie za rewolucyjne ideały. Tymczasem na front trafiali coraz młodsi ochotnicy – tylko po to, by oddać życie zgodnie z lansowanym przez propagandę modelem. Sadeghi wciąż robił im zdjęcia – do momentu, kiedy zrozumiał, że stał się narzędziem propagandy, której jedynym celem było dostarczanie na front armatniego mięsa.

Po projekcji dyskusja w której wezmą udział: Tomasz Sosnowski (dziennikarz Radia Czwórka) i Jarek Mikołajczyk (redaktor naczelny portalu Popcentrala)

„Artykuł 18”
22 kwietnia (niedziela), godz.18.00, restauracja Żuraw i Czapla, Rynek


Artykuł 18 polskiej Konstytucji mówi o ochronie małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny. Stał się w naszym kraju orężem przeciwników formalizacji związków jednopłciowych. Nie tylko małżeństw osób tej samej płci, ale w ogóle jakiejkolwiek regulacji związków partnerskich nie doczekaliśmy się przez ćwierć wieku polskiej wolności. W swoim filmie Bartosz Staszewski próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego. Oddaje głos aktywistom i ekspertom, ale też portretuje pary gejów i lesbijek, uświadamiając szerokiej publiczności, jak bardzo niewydumane problemy stwarza im taka systemowa dyskryminacja.

Po projekcji dyskusja w której wezmą udział: Paweł J. Bąkowski (Stowarzyszenie Ośla Ławka) i Piotr Moszczeński (Stowarzyszenie Stonewall).

„Kamobodżańska wiosna”
24 kwietnia (wtorek), godz.19.00, Miejski Ośrodek Kultury, ul. Łubieńskiego


Dziewięć lat spędzonych w Kambodży przez Chrisa Kelly’ego, brytyjskiego dokumentalistę i fotografa, zaowocowało filmem, który przynosi nie tylko niezwykły obraz przemian kambodżańskiego krajobrazu, także społeczno-politycznego, ale jest też najciekawszym chyba w nowszym artystycznym dokumencie „nieaktywistycznym”, outsiderskim portretem aktywistów. Troje głównych bohaterów to wielebny Luon Sovath, buddyjski mnich, który staje się wideoaktywistą i obrońcą praw człowieka, mimo problemów z religijnym establishmentem ceniącym sojusz tronu i ołtarza, Srey Pov, matka trojga walcząca z przymusowymi ewikcjami i jej przyjaciółka Tep Vanny, która powoli wysuwa się na czoło społecznego ruchu protestu przeciw wysiedleniom.

Lokalizacja wydarzenia

Pokaż trasę

Wyniki wyszukiwania ({[{total}]})

brak wyników wyszukiwania

Newsletter

Zapisano adres do bazy.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera.